איטום של גג בטון רגיל מבוצע בפעולה די ברורה, גם למי שאיננו קבלן – צריך לכסות את הגג בחומרים שמונעים חדירה של גשם פנימה (כדוגמת זפת או יריעות ביטומניות, למשל). לאיש לא משנה מן הבחינה האסתטית כי הזפת או החומרים הביטומניים מכסים את הגג. אך המצב שונה לחלוטין כאשר מדובר בגג מרוצף. איטום גג מרוצף לא יכול להיעשות פשוט על ידי יישום של זפת או יריעות ביטומניות על גבי הריצוף. גג מרוצף מהווה חלק מן הדירה עצמה או מן הבית שלמטה ולכן, צורת האיטום צריכה להיעשות מבלי להעלים את הריצוף ותוך שמירה על אסתטיות מרבית.

      להרים או לא להרים את הריצוף

      ביצוע איטום של גג מרוצף יכול להיעשות בשתי צורות מרכזיות. הצורה האחת כרוכה בלא מעט עבודה מקדימה והיא כוללת בין היתר הרמה של הריצוף. לאחר הרמת הריצוף מבצעים את האיטום ולבסוף מרצפים כך ששכבת האיטום שמונעת חדירה של מים מתחת לגג איננה נראית לעין. צורה נוספת שיכולה להיות אפשרית היא ביצוע של איטום ללא הרמה של הריצוף. חברת איטום שמציעה דרך פעולה כזאת למעשה מציעה פתרון מהיר יותר, פחות טרחה וזמן עבודה ולכן גם עלות יותר נוחה.

      יש להביא בחשבון כי שיטת איטום ללא הרמת הריצוף, עם כל האפקטיביות שלה, נחשבת לטובה פחות מפתרון שכולל הרמת ריצוף מבחינת העמידות. כלומר, לאחר מספר שנים צריכים לחזור על הפעולה אם רוצים איטום שנשאר בלתי חדיר למים. איטום ללא הרמה של הריצוף מבוצע באמצעות סגירה הרמטית של החריצים שבין אריחי הריצוף. בנוסף, מיישמים חומרי איטום גם בסביבות הפאנלים, בקרבת המרזבים וכיוצא באלה.

      ייעוץ ואיטום לגגות מרוצפים, לתוצאות מיטביות

      לכל גג מאפיינים שונים למשל הגודל שונה, סוג הריצוף, רוחב הפוגות. העל מנת להחליט מהי השיטה הטובה ביותר עבורכם לאיטום וכדי להבין מה זמן העבודה וכמה זמן האיטום של הגג צפוי להחזיק מעמד, כדאי לפנות ליועץ איטום מנוסה. רק קבלני איטום בעלי שנות ניסיון רבות יוכלו לבצע איטום של גגות מרוצפים בצורה מיטבית.