איטום היא טכניקה ידועה למיגון קירות ומשטחים אחרים בבניין, על מנת לחזק אותם, ולהגן עליהם מנזקי מים, נזילות, ורטיבות. האיטום הוא פעולה שצריכה להתבצע בהתחלת תיכנון ובניית הבניין, בין אם מדובר על בניין שמיועד למגורים, או לעסקים. האיטום מתבצע על ידי החדרת חומרים שתפקידם למגן ולבדד את המשטחים בצורה יעילה. האיטום נעשה לכל חלקי ומשטחי הבניין שעלולים להיחלש כתוצאה ממגע עם גורמים חיצוניים. האיטום מתבצע בדרך כלל לקירות חיצוניים ופנימיים, חלונות ודלתות, פתחי אוורור, מרפסות, חדרי אמבטיה ומקלחת, מרתפים, גגות, ועוד.

      איטום גגות

      איטום גגות היא פעולה חשובה מאוד שצריך לבצע בכל סוגי המבנים על מנת לוודא שהגג שמגן על החלק העליון של הבניין, ונמצא במגע מתמיד עם גורמים חיצוניים כמו גשמים למשל, יהיה חזק ויציב. ליקויים ונזקים שנגמרים לגג עלולים לגרום לנזקים משמעותיים לבניין, כמו נזילות, חלחול של מים, ובעיות רטיבות.

      שיטות איטום גג

      איטום באמצעות זיפות: שיטת הזיפות היא שיטה ישנה, אך עדיין משומשת לאיטום. שיטה זאת היא שיטה זולה יחסית, אך היא לא עמידה לאורך זמן.

      איטום באמצעות יריעות ביטומניות: נחשבת לשיטה יעילה ופופולרית לאיטום גגות. השיטה הזאת מתאימה  לגגות מרוצפים, גגות שטוחים ומרפסות. שיטת איטום באמצעות יריעות ביטומניות מותאמות ליישום מעל לגגות המצופים בזפת או גגות חדשים מבטון או מטקל. היריעות הביטומניות אינן מותאמות ליישום ישיר מעל לגגות עם איטום אקרילי ישן, ולכן יש צורך בהסרת שכבת האיטום האקרילית הישנה אם רוצים להשתמש בשיטה זאת לאיטום.

      איטום באמצעות חומרים אקריליים: נהוג להשתמש בחומרים אלה לאיטום מעל לגגות המתאפיינים בשטח קטן ושיפועים טובים כמו מרפסות, גגונים וכדומה. אפשר לשלב את החומרים האלה בשיטת האיטום ביריעות ביטומנית כאמצעי לשדרוג התשתית וכדי לשפר את תוחלת החיים של היריעות.

      איטום באמצעות חומרים בטומנים משחתים: שיטה זאת אינה מותאמת לאיטום גגות חשופים, אלא לתיקונים.

      יש לפנות ל"המרכז לאיטום הבית" שיעניק לכם שירותים בתחום האיטום, אם אתם מחפשים מומחים מקצועיים ומנוסים לאיטום גגות בתל אביב, ובשאר רחבי הארץ.