איטום גגות אפשר לעשות בכמה שיטות שלכל אחת מהן יש יתרונות וחסרונות. השיטה של איטום גג חייבת להתאים לסוג הגג, ולגורמים אחרים.

 לפני שמתחילים בפעולות האיטום, צריך לחשוב על כמה דברים חשובים כמו

  • תזמון: מומלץ לבצע את עבודות האיטום של הגג לפני שמצבו מידרדר, ולפני הופעתם של ליקויים חמורים שיקשו על הליך התיקון, ושעלויות התיקונים שלהם יהיו גבוהים מאוד. מומלץ גם כן לא לחכות עד לחורף כיוון שעלויות האיטום עולות כתוצאה מהביקוש שעולה גם הוא.
  • שימוש בחומרים דומים לחומרים ששימשו בעבר לאיטום הגג : שימוש באותם חומרים הוא רצוי, כיוון שהחומרים נדבקים בצורה טובה יותר.
  • הכנה נכונה: לפני שמבצעים את העבודה יש להכין את הגג בצורה נכונה כדי שהעבודה תהיה תקינה.

      שיטות איטום גג

      השיטות הכי נפוצות לאיטום גגות הן ללא ספק: איטום ביריעות ביטומניות או זיפות.

      • איטום ביריעות ביטומניות:  שיטה זאת נחשבת לשיטה הכי מובילה והכי יעילה לאיטום גגות, אולם היא לא תמיד אפשרית או מומלצת. שיטת זאת מתבצעת על ידי הלחמה של היריעות זו לזו, ולקצוות הגג, על מנת ליצור שטיח אחיד שמכסה את הגג. את האיטום ביריעות ביטומניות ניתן לעשות בשלושה מקרים : על גבי גג שעבר זיפות, כשכבה נוספת על פי שכבה של יריעות, או על גבי בטון חשוף וחדש.
      • איטום בזיפות: איטום גג בזיפות היא שיטה ישנה לאיטום גגות, אך היא עדיין נפוצה ויעילה. השיטה הזאת היא שיטה זולה יחסית, שמתאימה לגגות שיש עליהם ציוד ואביזרים רבים, וגם לבניינים גדולים. שיטת איטום בזיפות זולה באופן משמעותי משיטת איטום ביריעות ביטומניות, אבל האיכות של האיטום היא גם נמוכה יותר. איטום בזיפות דורש עבודות אחזקה שנתיות, במיוחד בקיץ כיוון שהזפת שחורה, היא דורשת סיוד, כדי שהיא לא תתייבש או תיסדק. על עבודת איטום בזפת תקבלו אחריות של 5 שנים לכל היותר.

      לקבלת מידע מפורט ומותאם על איטום גגות, וכדי לקבל שירותי מקצועי ואחראי, פנו ל ״מרכז לאיטום הבית״, המומחים המובילים לאיטום הבית.