איטום בניינים

איטום היא פעולה הכרחית לכל סוגי הבניינים, בין אם מדובר על בניינים משותפים, בתים פרטיים, או בתי עסקים. כדי שהאיטום יהיה יעיל, חשוב מאוד להתחיל את העבודות האלה עם ביצוע עבודות הבנייה של המבנה, כדי להבטיח איטום יסודי ונכון לבניין, ולאחר מכן צריך לבצע עבודות אחזקה כדי לשמור על איטום טוב. האיטום מושפע וניזק באופן משמעותי עם הזמן, בגלל מזג האוויר וגורמים אחרים.

      איטום בניין משותף

      מגורים בבנייים משותפים נפוצים מאוד בישראל. בדרך כלל, בניינים אלה מנוהלים על ידי וועד בית, שאחראי לעבודות האחזקה, והניהול של הבניין. הדיירים משלמים סכום חודשי או שנתי, שהולך לקופת הוועד, על מנת לממן את פעולות האחזקה והתיקונים של הבניין המשותף. במקרים רבים שוכרים הדיירים שירותים של חברות פרטיות לניהול וועדות הבית לטיפול באחזקה.

      כל השטחים המשותפים בבניין שנמצאים בבעלות משותפת, הם שטחים שהתשלום בעבור האחזקה שלהם ממומנים על ידי הדיירים, מקופה משותפת. שטחים אלה כוללים : גגות, קירות חיצוניים, מקלטים משותפים, ועוד.

      דוגמה: נזילות מהגג שפוגעות בדירות שנמצאות בקומה העליונה, התיקונים הם באחריות כל הדיירים.

      שיטות איטום בניין משותף

      ישנן שיטות רבות לאיטום של בניינים משותפים שתלויות בסוג הבעיה. עבודות האיטום הכי נפוצות בבניינים משותפים : 

      • איטום גגות : איטום גגות בבניינים משותפים נעשה בדרך כלל על ידי זיפות. שיטה זאת היא נוחה לטיפול בגגות שיש עליהם ציוד רב, כמו במקרה גג בבניין משותף, והעלויות של ביצוע עבודות האיטום בזפת הם נמוכות יחסית, ולכן שיטה זאת נחשבת לנוחה וזולה. אם רוצים להשיקע יותר, אפשר לבצע את האיטום על ידי יריעות ביטומניות.
      • איטום קירות חיצוניים : בבניינים משותפים יש גם צורך באיטום של הקירות החיצוניים. השיטה של האיטום תקבע לפי סוג הקיר.
      • איטום דלתות, חלונות, ועוד.

      כדי לקבל מידע מפורט ורחב יותר על סוגיות איטום בניין משותף, אתם מוזמנים לפנות ל ״מרכז לאיטום הבית", שמרכז את כל השירותים של איטום של בניינים משותפים ופרטיים תחת גורת גג אחת.