איטום גגות בחומר פולימרי

איטום גגות הוא חלק חשוב מפעולות איטום מבנים, על מנת להגן על הבניין מגורמים חיצוניים שיכולים לבוא במגע עם הגג, ויכולים לחדור למבנה, ולפגוע בו.

קיימות הרבה שיטות לאיטום גג שתלויות בגורמים כמו החומרים שעשויי מהם הגג, חומרי האיטום לאיטום הגג ששמשו בעבר, צורת הגג, ועוד.

      איטום גגות בחומרים פולימריים שיטה מקובלת מדי שנים, והיא נעשית בהתזה או במריחה.

      שיטת איטום זאת נהפכה לפופולרית בזמן האחרון מכמה סיבות

      • היום מיצרים חומרים מתקדמי עם תכונות משופרות, במחירים סבירים.
      • חומרים אלה מספקים מענה לגגות קטנים מרובי מעוקות וקורות, גגות בעלי צורות שונות, גגות עם שיפועים שקשים לאיטום באמצעות יריעות ביטומניות. עצם העובדה שמבצעים חידושים בגגות שנאטמו בעבר על ידי יריעות ביטומניות מצופות באגרגט והקושי לעשות זאת על ידי הלחמת חדשה של יריעות ביטומניות, בגלל ההפרדה הנוצרת בין היריעה הישנה לחדשה בגלל נוכחות האגרגט.

      אפשר למצוא מספר רב של חומרים פולימריים בשוק

      1. חומרים אקריליים רגילים : חומרים על בסיס מים, חומרים על בסיס ממיסים. חומרים אלה נמצאים בשוק כבר הרבה שנים, אולם האיכות שלהם ירדה עם השנים בגלל הוזלת המחירים והתחרות. לחומרים פוליאוריטניים יש חסרון משמעותי : הם מאבדים את הכושר האיטום שלהם לאחר חשיפה ממושכת למים עומדים.

      2. חומרים פוליאוריטניים : חומרים על בסיס ממיסים שמתחלקים לשתי קבוצות:

      • פוליאוריטניים אליפטיים : החומרים הכי איכותיים בין קבוצות החומרים פוליאוריטניים. חומרים אלה הם עמידים בפני קרינת שמש, ובפני חומרים ממיסים כמו חומצות, וכדומה. החיסרון של חומרים אלה הוא שהם יקרים מאוד, לכן השימוש בהם פחת משמעותית.
      • פוליאוריטניים ארומטים : חומרים פחות טובים מהקבוצה הראשונה.

      3. חומרים משולבים : כמו למשל "מולטיגג".חומרים משולבים על בסיס מים, שמכילים תמהילים של פולימרים איכותיים מאוד. חומרים אלה עמידים בפני מים עומדים, עמידים בפני קרני שמש, גמישים בטמפרטורות נמוכות, והם ידידותיים לסביבה.

      איטום, ואיטום הגג בפרט, צריכים להתבצע על ידי גורם מקצועי בעל ניסיון באיטום גגות, עם שימוש בחומרים מתאימים ואיכותיים.