רטיבות ועובש בקירות היא אחת הבעיות הכי נפוצות, שיכולות להתרחש בבתים ומבנים אחרים. רטיבות ועובש הם תופעות בעייתיות, שעלולות להסב נזקים משמעותיים לקירות, אבל גם לבריאות של דייירי הבית. רטיבות היא אינה בעיה סטטית, היא מתרחבת ומסתבכת עם הזמן אם לא עוצרים אותה, ומטפלים בה כמו שצריך. רצוי לטפל בתופעות הרטיבות והעובש בהתחלה, עם הופעתן, וזאת על מנת למנוע נזקים קשים לקיר.

      סיבות לרטיבות בקיר

      • ליקוי באיטום הקירות החיצוניים : אחת הסיבות להופעת רטיבות היא איטום לקוי שלא התבצע בצורה נכונה של המבנה. כשהקירות החיצוניים אינם אטומים כראוי, מים יכולים לחדור אליהם, והם נכנסים לבית. אפשר לזהות בעיה זאת על ידי מציאת סדקים בקירות החיצוניים. רטיבות גם כן עלולה להיווצר כתוצאה מליקויי איטום של חלונות ופתחי אוורור.
      • רטיבות בקיר בגלל איטום לקוי : איטום לקוי של גג המבנה עלול לגרום לנזילות וחדירות מים, שגורמים לעובש, ובעיות רטיבות. ניתן לזהות בעיות אלה אם מקור הרטיבות והעובש נמצא בחלק העליון של הקיר, ואם הבעיה מופיעה בעונת החורף.
      • בעיות סביבתיות : מעטפות הבידוד בקירות נסדקות בגלל פגעים סביבתיים, כמו לחות גבוהה למשל, וכימקלים. ניתן לזהות את הבעיה על ידי בדיקת המעטפת של הקיר, כדי לראות אם היא מתפוררת.
      • ישנן סיבות שגורמות לבעיות רטיבות ועובש שהן תוצאה של ליקויים באינסטילציה.

      נזקי רטיבות בקיר

      את נזקי הרטיבות לקיר אפשר לראות בעין. מראה לא אסטתי של נקודות שחורות על רקע הקיר, וכתמי רטיבות מעידים על נזקים לקיר. נזקים אלה יכולים לפגוע בקיר, ולגרום להתפוררות שלו, וגם עלולים לגרום לבעיות בריאותיות רציניות, במיוחד לאוכלסיות שנמצאות. בקבוצות סיכון, כמו נשים בהריון, קשישים, פעוטות, ואנשים בעלי מחלות במערכת הנשימה.

          מומחי איטום רטיבות

          כדי לטפל באופן נכון בבעיות רטיבות, ולעצור אותן,לפני שהם מתפשטות וגורמות לנזק רב, צריך להזמין מומחה איטום רטיבות. מומחה האיטום והרטיבות יבחן את מקור וסיבות הבעיה, ויפעל בשיטת העבודה הנכונה והמתאימה ביותר ״המרכז לאיטום הבית״ הוא הכתובת שלכם אם אתם מחפשים מומחי איטום רטיבות מקצועיים ומנוסים.