איטום

איטום הוא הליך שכולל מיגון של משטחים ותיקון של חורים. איטום הוא הליך חשוב מאוד שנעשה כדי למנוע בעיות של נזילות וחדירות של מים לקירות הפנימיים וחיצוניים. הליך זה נעשה כדי למנוע בעיות, וגם נעשה לאחר שבעיות מופיעות על מנת לפתור אותן, ולמנוע את הופעתן מחדש בעתיד. ישנם טכניקות רבות שמוצעות בהליכי איטום, בעזרת מספר רב של חומרים. הטכניקות והחומרים תלויים במהות הבעיה, סוג המשטח, והרבה גורמים אחרים שמשפיעים על אופן האיטום.

      רטיבות


      רטיבות היא בעיה שבה נצברים מים בקירות. הרטיבות יכולה להופיע בחלקים השונים והמשטחים שונים כמו : קירות, מרפסות, גגות, ועוד. כאשר הרטיבות נראית לעין זאת אומרת שכמות רבה של מים חלחלה לקירות, וקרוב לוודאי שהמים עדיין יחלחלו בעתיד.
      כשמופיעה רטיבות יש לבדוק מיד את המקור שלה. רטיבות מעידה על בעיה באיטום, והמקור שלה הם ברוב המקרים הוא חדירות פנימיות וחיצוניות.
      עבודות האיטום צריכות להתבצע באופן יסודי ועמוק משלבי בניית הבית כדי למנוע בעיות רציניות בעתיד. רטיבות מעידה שהאיטום התבצע באופן לא תקין.
      רטיבות יכולה לגרום לבעיות כמו סדקים בקירות, ובמקרים קשים היא יכולה לגרום לבעיות ביסודות הבניין וגם לבעיות בריאותיות לדיירים.

      טיפול ברטיבות

      טיפול ברטיבות צריך להתבצע עם הופעת הבעיה, לפני שהבעיה מסתבכת. האדם שצריך לטפל בבעיה זאת הוא מומחה איטום, שיזהה את מקור הבעיה, את החומרה שלה, ואז יישם את הפתרון הנכון והמתאים למקרה, הטכניקה הכי יעילה, וגם את החומר הכי מתאים.
      ישנם טכניקות וחומרים רבים לטיפול בבעיות רטיבות, והם תלויים במצב הנתון. רצוי לא להזניח בעיות רטיבות ונזילות כיוון שהם עלולות להסתבך אם לא מטפלים בהן בזמן.

       

          בחירת מומחה איטום רטיבות

          שבוחרים מומחה איטום לטפל בבעיות רטיבות צריך לבחון היטב ולוודא שאיש המקצוע המומחה לאיטום הוא בעל ידע, מקצועיות, וניסיון בטיפול בבעיות אלה, ושהוא משתמש במוצרים וחומרים תקינים ואיכותיים. יש גם כן לשים לב ולבחור את המומחה בקפדנות כדי לא להיות קורבן לעקיצות או למומחי איטום לא מקצועיים שלא יטפלו בבעיה הראוי, ואף יחמירו אותה.