איטום גגות הוא הכרחי כדי לשמור על כל מבנה מנזקי מים ורטיבות שיכולים להיגרם לו. גג שלא אטום כמו שצריך ייצור בעיות וליקויים משמעותיים לכל הבניין.

פורום איטום גגות

מתי צריך לעשות איטום גגות?

איטום גגות צריך להתבצע כשמתקינים גג. עבודת אטום עם התחלת עבודות הבנייה של המבנה הן הכרחיות, ואסור בשום אופן לדלג עליהן, כיוון שההשלכות של דילוג או הזנחה יהיו גדולות מאוד, והן יפגעו ביסודות הבניין. איטום יסודי יקל על עבודות התיקונים והאיטום שיעשו בעתיד.

      מה הן שיטות איטום גגות?

      קיים מספר של שיטות לאיטום גגות, שתלויות בסוג הגג, סוג הבעיה, סוג חומר האיטום שמשומש בעבר, לצד גורמים אחרים. השיטות שונות בחומרים המשומשים לאיטום, שיטת יישום האיטום, זמן העבודה, זמן העמידה, וגם כן המחיר.  שיטות אלה כוללות : איטום ביריעות ביטומניות, איטום בזיפות, ועוד. כדי שהעבודה תתבצע באופן טוב היא חייבת להיעשות על ידי מומחה לאיטום מקצועי ואמין, שישתמש בחומרי איטום מתאימים לגג שלכם, ושיהיו איכותיים, ומאושרים על ידי מכון התקנים. עבודות איטום שלא מבוצעות כמו שצריך, או שהן מבוצעות באמצעות חומרים לא איכותיים יגרמו נזק קשה לגג.

      איך בוחרים את השיטה המתאימה?

      לפני שמבצעים עבודות איטום, צריך לבחור איש מקצוע בקיא ומנוסה באיטום גגות, שימליץ על השיטה הכי טובה עבורכם.

      איטום ביריעות ביטומניות:  שיטה מובילה ויעילה מאוד לאיטום גגות, אולם היא לא תמיד אפשרית או מומלצת. לוחמים את היריעות זו לזו, ולקצוות הגג, על מנת ליצור שטיח אחיד שמכסה את הגג. את האיטום ביריעות ביטומניות ניתן לעשות  על גבי גג שעבר זיפות, כשכבה נוספת על פי שכבה של יריעות, או על גבי בטון חשוף וחדש.

      איטום בזיפות: איטום גג בזיפות היא שיטה ישנה לאיטום גגות, אך היא עדיין ויעילה. היא שיטה זולה יחסית, שמתאימה לגגות שיש עליהם ציוד ואביזרים רבים, וגם לבניינים גדולים.

          פורום איטום גגות

          חשוב מאוד להתייעץ עם מומחה לאיטום כדי לקבל מידע מפורט יותר, ומידע על שיטות אחרות, אתם מוזמנים לפנות "למרכז לאיטום הבית".