איטום

איטום הוא משימה חשובה שצריכה להתבצע באופן יסודי ותקין כבר בתחילת שלבי הבנייה של מבנה, בין אם המבנה מיועד למגורים, לעסקים, או לכל שימוש אחר.

פעולת האיטום היא בעצם פעולה של מיגון וחיזוק של הקירות, וכל המשטחים האחרים של המבנה, שבאים במגע עם גורמים חיצוניים, כדי להגן על הבניין מנזקים שעלולים לקרות כתוצאה ממגע זה. מדובר על גורמים כמו גשמים, טמפרטורות גבוהות או נמוכות, ותופעות מזג אוויר אחרות, שיכולות להחליש את המבנה.

      איטום משטחים

      האיטום צריך להיעשות כמו שהוזכר בשלבי הבנייה, אך עבודות אלה יצטרכו תחזוק לפי הצורך. האיטום נעשה לקירות חיצוניים, קירות פנימיים, חלונות ודלתות, חדרי מקלחת, מרתפים, גגות, ועוד.

      שיטות איטום

      שיטות האיטום רבות ומרובות. בחירת השיטה תלוייה בסוג המשטח, סוג חומר האיטום ששימש בעבר למשטח, הבעיה, צורת המשטח, ועוד.
      השיטות לאיטום למשל : זיפות, יריעות ביטומניות, סילר, חומרים פוליאוריטניים, ועוד.

      ביצוע האיטום

      כדי שעבודת האיטום תתבצע בצורה נכונה ומדוייקת, רצוי  לנקוט בכמה צעדים חשובים

      • הכנת השטח המיועד לאיטום : על המומחה לנקות ולהכין את המשטח בצורה טובה לפני שהוא מתחיל את עבודת האיטום, כדי שהעבודה תהיה תקינה, ללא פגמים.
      • בחירת השיטה המתאימה : על המומחה לבחון את השטח, ולהחליט לפי מצבו איזה שיטה יעילה ביותר לאיטום. 
      • עבודה עם חומרים טובים : עבודת איטום צריכה להתבצע באמצעות חומרים איכותיים, מאושרים על ידי מכון התקנים, כדי שהעבודה תהיה טובה.
      • מקצועיות : איש האיטום צריך להיות בעל רישיון לעסוק באיטום, ובעל ניסיון בענף.
      • תזמון : לא צריך לחכות עד לדקה האחרונה, כשמצב המשטח מידרדר, כדי להזמין מומחה איטום.

          רשימת יועצי איטום

          מחפשים יועץ איטום מקצועי ובעל ניסיון? אתם מוזמנים לפנות לניסים הררי מהמרכז לאיטום הבית, המרכז שנותן שירותים מובילים בתחום האיטום. ״המרכז לאיטום הבית״ מבצע איטום מקצועי ומצויין למבנים, על ידי המומחים הכי מנוסים בתחום, ותוך שימוש בטכניקות, וחומרי העבודה הכי איכותיים לאיטום קירות, מרפסות, גגות, בריכות, גינות גג, וכל משטח אחר.